Valitse oikein välttääksesi vahingot, kun sinulla on kiire

  • Voileivät: valitse täysjyväleipä, jossa on terveellisiä täytteitä, kuten kinkkua, kananrintaa, juustolevitettä, paahtopaistia tai savukalaa. Pyydä runsas annos vihanneksia ja vain vähän tai ei lainkaan kastiketta.

  • Kebab: valitse pieni kebab-annos tai kebab-annos, jossa on käytetty durumvehnää. Voit tiedustella mahdollisuutta tilata kana- tai kasviskebab-annoksen. Kuten edellä: runsaasti vihanneksia ja vähän kastiketta!

  • Pizza: valitse ohutpohjainen pizza. Ole varovainen valitessasi täytteitä. Herkkusieni ja tonnikala ovat parempia kuin pizza, jossa on neljää eri juustoa!

  • Pasta: valitse vihannespohjainen kastike. Pastaruuat sisältävät paljon hiilihydraatteja. Vältä juustoa.

  • Kiinalainen ruoka: tilaa kasvisruoka, joissa on pavunituja ja kalaa tai kanaa. Rajoita riisin määrää, vaikka voitkin ottaa hiukan kastiketta. Friteerattuja kevätrullia on paras välttää, sillä ne sisältävät paljon rasvaa.

  • Thairuoka: syö vain vähän kookosmaitopohjaisia kastikkeita, koska ne ovat yhtä rasvaisia kuin tavalliset kermakastikkeet. Thairuoka sisältää mehukkaita paistettuja ruokia ja hyviä kevyitä keittoja!

  • Hampurilainen: tilaa pieni ateriavaihtoehto. Hampurilainen ilman kaikkia lisukkeita, pieni annos ranskalaisia ja ketsuppia ja virkistävä kevytjuoma tai vesi. Voit myös tilata salaatin, jotta ateriasta tulee täyttävämpi. Ole kuitenkin varovainen, tämä on silti rasvainen ateria!
 
 
Pikaruoan ei tarvitse olla epäterveellistä:
 
Lisäämällä valmiiseen ateriaan hiukan lisukkeita voit saada terveellisen päivällisen:
 
  • Voit valmistaa nopean ja maukkaan aterian paistetuista pakastetuista vihanneksista tai hienonnetuista vihanneksista ja vaaleista lihasuikaleista tai käyttämällä kasvisliemikuutioita ja itämaisia mausteita! Se käy nopeammin kuin thaimaalaisen noutoruoan tilaaminen.
  • Lisää tomaattikastikkeeseen sipulia, sieniä ja kesäkurpitsaa. Lihaa ei tarvitse lisätä. Voilà – nopea ja terveellinen pastakastike!
  • Terveellisten vihannesten lisääminen pizzaan ei kestä kauan ja saat hyvän aterian, joka ei lihota.
  • Lämmitä vähän kebablihaa, lisää hiukan salaattia, paahda pieni pitaleipä. Tämä valmistuu nopeammin kuin jos kävisit kaupassa ja sisältää paljon hyviä makuja!
  • Lisää hiukan savukinkkua ja melonia tai päärynäviipaleita sekasalaattipussiin, pisara oliiviöljyä ja viinietikkaa ja annos on valmis.
 
Pikaruokakin voi olla hyvää ruokaa!