• Aloita päivä terveellisellä aamiaisella äläkä jätä aterioita väliin päivän aikana.
  • Kun olet nälkäinen aterioiden välillä, ota hedelmä tai kevytjogurtti.
  • Syö lounaaksi annos vihanneksia sellaisenaan tai keittona.
  • Käytä leivälle vain kevytmargariinia ja pyri pitämään sen määrä pienenä.
  • Valitse mieluiten jalostamattomia elintarvikkeita, kuten täysjyväleipää, pastaa ja riisiä, tai makeuttamattomia täysjyvästä valmistettuja aamiaismuroja.
  • Syö lämpimällä aterialla puoli lautasellista vihanneksia.
  • Rajoita makeisten, kakkujen, keksien, suklaan, hiilihapotettujen juomien ja pikaruoan käyttöä.
  • Unohda hissit – käytä portaita. Huolehdi, että liikut vähintään 30 minuuttia päivässä. Pyöräile kauppaan, tanssi, käy kävelyllä koiran kanssa – kaikki lasketaan!
  • Juo riittävästi vettä päivän aikana. Voit nauttia kahvia, teetä, kevyttä lihalientä ja hiilihapotettuja kevytjuomia silloin tällöin, mutta ole varovainen virvoitusjuomien, hedelmämehujen ja alkoholin suhteen.
  • Lopeta tupakointi ja nuuskan käyttö mahdollisiman pian.