Etene pienin askelin

 
Jos haluat laihtua terveellisesti, tavoittele puolen kilon pudotusta viikossa äläkä odota näkeväsi tuloksia joka päivä. Punnitse itsesi aina samaan aikaan kerran viikossa. Sen lisäksi, että tällä tavoin näet todelliset tulokset, saat myös paremman kuvan siitä, mitä on luvassa pitkällä aikavälillä.
 
 
 
Aseta tavoitteita, jotka on mahdollista saavuttaa
 
Onnistunut laihduttaminen vaatii aikaa ja kärsivällisyyttä. Jos laihdut puoli kiloa viikossa, 6 kilon pudottamiseen kuluu vähintään 3 kuukautta. Aseta itsellesi välitavoitteita, esimerkiksi 2 kiloa kuukaudessa. Ne ovat helpommin hallittavissa ja näin tavoitteet on helpompi saavuttaa, koet onnistumisen tunteen, jota tarvitset, jotta jaksat jatkaa taistelua.
 
 
Älä luovu kaloreista
 
Saamme kaloreista tarvitsemamme energian ja tärkeät ravintoaineet, jotta elimistömme voi toimia. Laihtuakseen naiset voivat syödä 1 400 – 1 600 kilokaloria päivässä, miehet 1 800 – 2 000 kilokaloria, joten älä rajoita päivittäistä kalorimäärääsi liikaa!
 
 
Unohda pikadieetit
 
Asiantuntijat ovat yhtä mieltä siitä, että pikadieetit EIVÄT TOIMI pitkällä aikavälillä. Jos kehosi ei saa tärkeitä ravintoaineita, keho jää paastotilaan, jolloin se pidättää itsellään kaloreita energian varmistamiseksi. Ajan myötä monet pikadieetit johtavat siihen, että paino nousee suuremmaksi kuin se alun perin oli.
 
 
Älä jätä aamiaista väliin
 
Aamiainen polkaisee sekä aivosi että elimistösi käyntiin. On myös havaittu, että ne, jotka syövät aamiaisen, syövät yleensä paremmin, koska he eivät niin herkästi valitse rasvoja muodostavia tai makeutettuja elintarvikkeita korvatakseen energianpuutteen myöhemmin päivän aikana.
 
 
Palkitse itsesi, olet sen arvoinen
 
Suo itsellesi silloin tällöin jotain hyvää. Kun punnitset itsesi viikoittain, voit edelleen suoda itsellesi silloin tällöin jotain hyvää – kunhan se tapahtuu vain silloin tällöin!