• Ole kärsivällinen

    Tuloksia tulee kyllä – siihen menee vain vähän aikaa. Mieti, kuinka kauan kesti, että kehosi päätyi siihen kuntoon, jossa se oli ennen kuin aloitit tämän ohjelman.

  • Vaihtele liikuntaa niin että voit nauttia siitä

    Älä anna kehosi tottua nykyiseen liikuntaan. Liikuntaohjelman neljän ensimmäisen viikon tavoitteena on lisätä vähitellen liikunnan tasoa ja kasvattaa tervettä lihaskudosta.

  • Valitse itsellesi sopiva liikuntamuoto

    Jos pidät seurasta, mene mukaan ryhmäliikuntaan, liity juoksuseuraan tai aloita jokin joukkuelaji. Jos liikut mieluummin itseksesi, voit kokeilla liikuntaa dvd:n kanssa kotona tai käydä kävelyllä.

  • Huolehdi siitä, että tavoitteesi ovat saavutettavissa

    Kuten kaikessa liikunnassa, pidä huolta, että liikut omien rajojesi puitteissa ja asettamasi tavoitteet ovat järkeviä. Muista, että sinun ei tarvitse tehdä koko harjoitusta kerralla. Jos sinua väsyttää, mene lepäämään ja jatka sitten, kun olet valmis.

  • Ota tavoitteeksi yksinkertaisesti rasituksensietokyvyn lisääminen

    Jos sinua väsyttää, pidä lepopäivä. Tunnet itse kehosi paremmin kuin kukaan muu, joten kuuntele ja yritä auttaa sitä. Teette yhteistyötä!

  • Tee varasuunnitelma

    Kun sinulla on vaihtoehto heikon hetken varalle, päivittäisen liikunnan todennäköisyys kasvaa huomattavasti. Huolehdi siitä, että sinulla on puuhaa kotona, jos et voi tehdä mitään ulkona, ja että sinulla on mukavat kävelykengät työpaikalla, jotta voit tilaisuuden tullen liikkua jalkaisin päivän aikana.

  • Varaa tilaa liikunnalle ja ruokailulle uudessa elämäntavassasi

    Jos haluat muutosta, muista yhdistää liikuntaohjelmaasi terveellinen ruokavalio. Sisällytä liikunta päivärutiiniisi, tee esimerkiksi kotitöistä harjoitus tai kävele lähikauppaan autolla kulkemisen sijaan.